13 علت آبکشی نکردن لباسشویی تمام برندها + راه حل

آبکشی نکردن لباسشویی ال جی، دوو و سایر برندها به وفور رخ می دهد و براحتی نیز قابل رفع است. چون در بسیاری از مواقع این اشکال به دلیل استفاده نادرست از دستگاه است! در ادامه دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را به همراه راه حل های ساده ارائه خواهیم داد.
علت آبکشی نکردن لباسشویی
آنچه در این مطلب میخوانید

علت آبکشی نکردن لباسشویی همیشه خرابی قطعات داخلی نیست و گاهی استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد یا پایین بودن فشار آب می تواند باعث بروز این مشکل شود. به همین دلیل بهتر است با تمام دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی آشنایی کامل داشته باشید تا در نهایت بهترین تصمیم را برای رفع آن بگیرید. در این بخش از آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ری تعمیر به بررسی علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی، دوو، سامسونگ، پاکشوما و سایر برندها پرداخته و نحوه رفع آنها را بررسی می کنیم.

دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

با توجه به برنامه شستشوی انتخابی تایم مشخصی برای آبکشی لباس ها در نظر گرفته می شود. اما ممکن است این روند به درستی اجرا نشود و مواد شوینده روی لباس ها باقی بمانند. چند دلیل مهم برای آبکشی نکردن لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد که عبارتند از:

1- پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی

در حالت کلی می توان گفت در بسیاری از مواقع استفاده نادرست از لباسشویی باعث اختلال در عملکرد آن می شود! به عنوان مثال به وزن لباس ها و ظرفیت دستگاه ممکن است توجه نشود و بیش از اندازه لباس در لباسشویی قرار دهید. این کار نه تنها آبکشی را با اختلال مواجه می کند، بلکه یکی از دلایل خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و صدای زیاد و غیرطبیعی آن خواهد است.
پیشنهاد می کنیم نه تنها بیش از اندازه لباس در لباسشویی قرار ندهید، بلکه لباس های کوچک را با پارچه های بزرگ مانند ملحفه و روتختی همزمان شستشو ندهید.

2- پایین بودن فشار آب

یکی دیگر از دلایل آبکشی نکردن لباسشویی، پایین بودن فشار آب ساختمان است. در این شرایط آب به سختی وارد دستگاه شده و روند آبکشی و شستشو مختل می شود. در اغلب ماشین های لباسشویی با پایین آمدن فشار آب روی پنل ارور نمایش داده می شود. بهتر است از لباسشویی در ساعات خارج از تایم اوج مصرف استفاده کنید.

3- خرابی شیر برقی

شیر برقی نقش بسیار مهمی در ورود آب به داخل مخزن لباسشویی برعهده دارد و می توان گفت مسئول قطع و وصل جریان آب است. با خراب شدن این قطعه، آب کافی برای آبکشی لباس وارد دستگاه نمی شود. در صورت نداشتن مهارت کافی برای حل این مشکل می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی جنوب تهران تماس بگیرید.

4- مسدود بودن شلنگ آب ورودی

پیشنهاد می کنیم به محض مشاهده اشکال در آبکشی لباسشویی، ابتدا وضعیت شلنگ آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید. چون احتمال تا خوردن شلنگ و مسدود شدن مسیر عبور آب وجود دارد.

5- کثیفی فیلتر تخلیه

در حالت کلی، هرگونه اشکال در سیستم تخلیه لباسشویی در نهایت ممکن است بر آبکشی نیز تاثیر بگذارد. کثیفی فیلتر تخلیه از مشکلات بسیار رایج در ماشین های لباسشویی است که به شدت بر عملکرد دستگاه تاثیر دارد. با مسدود شدن سوراخ های روی فیلتر، فاضلاب دستگاه بدرستی تخلیه نمی شود. به همین دلیل آبکشی نیز با مشکل مواجه می گردد. برای حل این مشکل کافیست فیلتر را تمیز کنید، در غیر این صورت با مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی مواجه می شوید.

6- مسدود بودن شلنگ تخلیه

اشکالات موجود در شلنگ تخلیه نیز عامل دیگری برای آبکشی نکردن ماشین لباسشویی هستند. شلنگ تخلیه به مرور رسوب زیادی گرفته و مسیر عبور فاضلاب از آن مسدود می شود. در برخی از مواقع ممکن است شلنگ شکستگی داشته باشد و به همین دلیل تخلیه بدرستی انجام نمی شود. برای حل مشکل می توانید شلنگ را از دستگاه جدا کرده و داخل آن را شستشو دهید.

7- خرابی پمپ تخلیه

عامل بسیار مهم بعدی برای آبکشی نکردن لباسشویی، خرابی و اشکال در پمپ تخلیه است. به دلایل مختلف ممکن است این قطعه دچار اشکال شود و باید توسط تعمیرکار ابتدا عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

8- اشکال در برد الکتریکی؛ مهم ترین علت آبکشی نکردن لباسشویی

بدون شک بدترین علت آبکشی نکردن لباسشوییف اشکال در برد الکتریکی است. این قطعه تمام فرمان های مورد نیاز را به قطعات داخل دستگاه ارسال می کند. اگر برد دچار اشکال شود، فرمان اشتباه به شیر برقی و سایر قطعات ارسال شده و در نهایت آبکشی انجام نمی شود. بررسی و عیب یابی این قطعه نیاز به تخصص بالایی دارد و باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

9- استفاده از مواد شوینده نامرغوب

در برخی از مواقع تمام قطعات داخلی لباسشویی درست عمل می کنند، اما استفاده از مواد شوینده باعث اختلال در برنامه شستشو می شود. مواد شوینده غیر استاندارد باعث ایجاد کف زیاد در دستگاه شده و به همین دلیل آبکشی بدرستی انجام نمی شود.

دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

10- ارتفاع زیاد شلنگ تخلیه

اگر متوجه شدید که آبکشی لباس ها در لباسشویی درست انجام نمی شود، پشت دستگاه را بررسی کنید. شلنگ نصب شده در پشت لباسشویی نباید بیش از اندازه ارتفاع داشته باشد. ارتفاع زیاد این شلنگ ها مانع تخلیه آب داخل لباسشویی می شود و به همین دلیل آبکشی نیز درست انجام نخواهد شد.

11- خرابی سنسور هیدروستات

در مخزن لباسشویی نباید بیش از اندازه آب جمع شود و به همین دلیل از سنسور برای تشخیص ارتفاع آب داخل دستگاه استفاده می شود. اگر این قطعه اشکال داشته باشد، ارتفاع آب درست اندازه گیری نمی شود. در نتیجه شیر برقی ورود آب به داخل مخزن را قطع می کند. در صورت خراب شدن سنسور باید آن را تعویض کنید.

12- اشکال در قفل درب لباسشویی

در هر مرحله از شستشوی لباس ها اگر دستگاه تشخیص دهد که درب باز است، متوقف می شود! به دلایل مختلف از قبیل اشکال در میکروسوئیچ ها و خرابی قفل درب و لولای آن این احتمال وجود دارد که درب بسته به اشتباه باز شناسایی شود. در این صورت آبکشی به طور کامل انجام نخواهد شد و لباسشویی خاموش می شود. برای حل این مشکل تمام قطعات مرتبط با درب باید به طور دقیق بررسی و عیب یابی شوند.

13- خرابی کوپلینگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از اشکالات مهم که در نهایت می تواند آبکشی را مختلف کند، خرابی کوپلینگ است. این قطعه در ماشین لباسشویی ها به دلیل استفاده زیاد از دستگاه یا وزن بالای لباس داخل مخزن خراب می شود. در نتیجه انرژی موتور به دیگ انتقال پیدا نخواهد کرد و برای آبکشی لباس دیگ نمی چرخد. با تعویض این قطعه می توان مشکل آبکشی را حل کرد.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی دوو

در ماشین لباسشویی دوو دلایل متعددی برای آبکشی نکردن دستگاه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد و ایجاد کف زیاد در مخزن
  • کثیفی فیلتر تخلیه
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه
  • اشکال در پمپ تخلیه
  • خرابی برد الکتریکی
  • اشکال در کوپلینگ لباسشویی
  • پایین بودن فشار آب
  • خرابی شیر برقی

برای رفع این اختلال می توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دوو جنوب تهران ری تعمیر استفاده کنید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

در ماشین های لباسشویی ال جی تمام مدل ها اصلی ترین دلیل ابکشی نکردن دستگاه، اشکال در سیستم تخلیه است. خرابی پمپ تخلیه و مسدود شدن شلنگ و فیلتر تخلیه به شدت در بروز این خرابی موثر هستند. علاوه براین، ممکن است از مواد شوینده غیر استاندارد استفاده کرده اید و کف زیادی داخل مخزن وجود دارد. موارد دیگری از قبیل پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی، اشکال در برد، خرابی کوپلینگ و خرابی شیر برقی نیز از دیگر عوامل مهم در آبکشی نکردن لباسشویی ال جی به شمار می روند.
در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات داخلی برای رفع این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی جنوب تهران تماس بگیرید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

مانند سایر برندها، در ماشین های لباسشویی سامسونگ چند عامل مهم در آبکشی نکردن آنها نقش دارند که عبارتند از:

  • پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی
  • مسدود شدن شلنگ آب ورودی به دستگاه
  • کثیفی فیلتر تخلیه
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه
  • اشکال در پمپ تخلیه
  • خرابی سنسور هیدروستات
  • خرابی برد الکتریکی
  • اشکال در کوپلینگ لباسشویی
  • پایین بودن فشار آب
  • خرابی شیر برقی

برای بررسی تخصصصی این موارد می توانید با تیم تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ جنوب تهران ری تعمیر تماس بگیرید.

رفع دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی در محل

با توجه به اینکه برخی از اشکالات فنی و خرابی قطعات مهم و اصلی لباسشویی در آبکشی نکردن آن نقش دارند، لذا بهتر است در این شرایط دستگاه توسط تعمیرکار بررسی و عیب یابی شود. تعمیرکاران ری تعمیر در تمام روزهای هفته آماده ارائه خدمات در جنوب تهران هستند. این خدمات با قطعات اصلی و تضمین کیفیت در محل انجام می شوند.

مطالب مرتبط

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

برای تمام مناطق جنوب تهران