ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما + نحوه رفع کدهای خطا

ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما در مدل های قدیمی و جدید بهترین راهنما برای اطلاع از وضعیت دستگاه و قطعات داخلی آن هستند. با شناخت این ارورها در بسیاری از مواقع بدون صرف هزینه و تنها با تغییر در نحوه استفاده از دستگاه می توانید آنها را رفع کنید. در این مطلب تمام کدهای خطا لباسشویی پاکشوما و نحوه رفع آنها را بررسی می کنیم.
ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما
آنچه در این مطلب میخوانید

ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما قدیمی و جدید تنوع زیادی دارند و همگی نشان دهنده وضعیت قطعات داخلی هستند. با شناخت معنی کدهای خطا می توانید از اختلالات موجود در سیستم داخلی دستگاه مطلع شده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ری تعمیر به معرفی کدهای خطا لباسشویی پاکشوما تمام مدل ها و نحوه رفع آنها می پردازیم.

ارور E1 لباسشویی پاکشوما

یکی از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما، E1 است. این ارور نشان دهنده اشکال در آبگیری است و بیشتر به دلیل پایین بودن فشار آب رخ می دهد. پایین بودن فشار آب ساختمان، اشکال در شیر برقی و مسدود شدن شلنگ آب ورودی همگی در بروز این ارور نقش دارند و براحتی می توان آن را حل کرد.

ارور E2 لباسشویی پاکشوما

ارور E2 لباسشویی پاکشوما نشان دهنده اشکال در سیستم تخلیه دستگاه است. برای رفع این ارور موارد زیر را باید بررسی کنید:

  • فیلتر تخلیه کثیف است و منافذ روی آن مسدود شده اند.
  • شلنگ تخلیه رسوب زیادی گرفته و مسدود شده است
  • ارتفاع شلنگ تخلیه بیش از اندازه زیاد است.
  • پمپ تخلیه اشکال دارد و باید تعمیر شود.
  • برد الکتریکی باید بررسی شود. به دلیل اهمیت بسیار بالای این قطعه، عیب یابی آن را می توانید به ری تعمیر؛ مرکز تعمیر ماشین لباسشویی جنوب تهران بسپارید.

ارور E3 لباسشویی پاکشوما

ارور E3 نشان دهنده باز بودن درب لباسشویی پاشکوما است. اگر درب لباسشویی باز تشخیص داده شود، برنامه شستشو شروع به کار نخواهد کرد. مواردی از قبیل گیر کردن شی خارجی بین درب و لاستیک، خرابی قفل و زبانه درب، اشکال در لولای درب و میکروسوئیچ ها همگی می توانند باعث نمایش ارور E3 شوند. در برخی از مواقع ممکن است تمام این قطعات سالم باشند، اما ارتباط میکروسوئیچ و برد قطع شده است.

ارور E4 لباسشویی پاکشوما

اگر ارور E4 روی صفحه نمایش داده میشود، به احتمال زیاد با مشکل لرزش زیاد ماشین لباسشویی نیز مواجه خواهید شد. این ارور نشان دهنده زیاد بودن لرزش لباسشویی است و اغلب به دلیل تراز نبودن دستگاه روی سطح رخ می دهد. علاوه براین، موارد دیگری از قبیل عدم توازن لباس ها در دیگ و خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نیز می توانند باعث بروز این ارور شوند.

ارور E8

اگر با ارور E8 لباسشویی پاکشوما مواجه شده اید، به احتمال زیاد سنسور سنجش ارتفاع آب خراب است. تنها راه جل در این شرایط تعویض هیدروستات است. هیدروستات ارتفاع آب داخل دیگ را اندازه گیری و به برد اطلاع می دهد و از این طریق قطع و وصل جریان آب کنترل می شود.

ارور E10 لباسشویی پاکشوما

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما، E10 است که به دلیل اشکال در آبگیری رخ می دهد. پاینی بودن فشار آب، مسدود شدن شلنگ آب ورودی به دستگاه، خرابی شیر برقی، اشکال در هیدروستات و خرابی برد الکتریکی همگی می توانند در بروز این ارور نقش داشته باشند. برای رفع ارور می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما جنوب تهران تماس بگیرید.

ارور E11 لباسشویی پاکشوما

در صورت زیاد بودن آب در مرحله پیش شستشوی این ارور نمایش داده می شود. خرابی شیر برقی، اشکال در برد و هیدروستات همگی از مواردی هستند که باعث نمایش ارور E11 می شوند.

ارور E12 لباسشویی پاکشوما

در حالت کلی مقدار آب در دیگ لباسشویی در هر مرحله از شستشو باید روی عدد تنظیم شده قرار داشته باشد. اگر مقدار آب بیش از اندازه زیاد یا کم باشد، ارور E12 لباسشویی پاکشوما نمایش داده می شود. اصلی ترین دلیل برای بروز این ارور خرابی هیدروستات است و احتمال خرابی برد و شیر برقی نیز وجود دارد.

ارور E20, E21

این دو ارور اهمیت بسیار زیادی دارند، چون نشان دهنده اشکال در سیستم تخلیه و خرابی پمپ است. تنها راه حل برای رفع این ارورها عیب یابی و تعمیر یا در صورت نیاز تعویض پمپ تخلیه است.

ارور E30, E31 لباسشویی پاکشوما

در برخی از مدل های لباسشویی پاکشوما اشکال در درب با این دو ارور نمایش داده می شود. برای رفع این ارور مواردی از قبیل خرابی میکروسوئیچ، اشکال در زبانه، لولا و قفل درب، گیر کردن شی خارجی بین درب و لاستیک باید بررسی شوند. علاوه براین، احتمال خرابی برد نیز وجود دارد و توسط تعمیرکار باید بررسی شود.

ارور E33 ماشین لباسشویی پاکشوما

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما می توان به E33 اشاره کرد که نشان دهنده خرابی هیدروستات است. با خراب شدن این قطعه، ارتفاع آب داخل دیگ اشتباه تشخیص داده شده و آبگیری کم یا بیشتر از مقدار استاندارد انجام می شود. با تعویض سنسور می توانید ارور را رفع کنید.

ارور E34, E35 لباسشویی پاکشوما

این دو ارور نشان دهنده خرابی سنسور دمای آب است. با خراب شدن این قطعه دمای آب ممکن است بیش از اندازه افزایش یا کاهش داشته باشد. اگر ترمیستور سالم است، تعمیرکار باید برد را نیز بررسی و در صورت نیاز تعمیر کند.

ارور E36 لباسشویی پاکشوما

ارور E36 در شرایطی بروز می کند که المنت لباسشویی خراب باشد. با تعویض المنت می توان مشکل را حل کرد و دمای آب به اندازه کافی افزایش پیدا می کند.

ارور E3C ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور E3C مانند E36 است و به دلیل اشکال در المنت رخ می دهد. با تعویض المنت می توان این ارور را رفع کرد.

ارور E3D لباسشویی پاکشوما

ارور E3D لباسشویی پاکشوما در روزهای گرم تابستان و ساعات اوج مصرف برق بسیار رایج است. چون این ارور نشان دهنده اختلال و نوسان زیاد در ولتاژ برق ورودی است. سعی کنید تا حد امکان از لباسشویی در ساعات اوج مصرف برق استفاده نکنید و حتما دستگاه به محافظ برق متصل باشد.

ارور E40, E41 لباسشویی پاکشوما

این دو ارور خطای نرم افزاری در دستگاه است و نشان دهنده پاک شدن برنامه شستشو رخ می دهد. برنامه شستشو باید مجدد در دستگاه بارگزاری شود.

ارور E50

از مهم ترین ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما می توان به E50 اشاره کرد که به دلیل خرابی موتور و برد رخ می دهد. با مشاهده این ارور لباسشویی را از برق جدا کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور E60 لباسشویی پاکشوما

این ارور نیز مشابه E50 است و در برخی از مدل های لباسشویی پاکشوما نمایش داده میشود. موتور و برد باید توسط متخصص بررسی و عیب یابی شود.

ارور E61, E62, E63 لباسشویی پاکشوما

با افزایش یا کاهش بیش از اندازه سرعت چرخش موتور لباسشویی این ارورها نمایش داده می شوند. به دلیل اهمیت بسیار زیاد موتور، بهتر است دستگاه را خاموش کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور E70 لباسشویی پاکشوما

با نمایش ارور E70 احتمال از کار افتادن دکمه های روی پنل نیز وجود دارد. چون این ارور نشان دهنده قطع بودن ارتباط برد و پنل است و باید به صورت تخصصی بررسی شود.

ارور E80 لباسشویی پاکشوما

ارور E80 لباسشویی پاکشوما به دلیل خرابی برد الکتریکی رخ می دهد و اهمیت بسیار بالایی دارد.

ارور CL

با مشاهده CL روی صفحه نمایش لباسشویی پاکشوما می توانید مطمئن شوید که قفل کودک فعال است و ارور نیست!

ارور F0 لباسشویی پاکشوما

این ارور در شرایطی بروز می کند که جریان برق در دستگاه با اختلال مواجه شده باشد. اشکال در سیم پیچی داخلی از مهم ترین دلایل بروز این ارور است.

ارور PE لباسشویی پاکشوما

این ارور به دلیل اشکال در هیدروستات یا سنسور تشخیص سطح آب رخ می دهد. با تعویض سنسور می توانید ارور را رفع کنید.

ارور OE لباسشویی پاکشوما

در برخی از مدل های لباسشویی پاکشوما، خرابی سیستم تخلیه با ارور OE نمایش داده می شود. کثیف بودن فیلتر، مسدود شدن شلنگ تخلیه، اشکال در پمپ تخلیه و خرابی برد الکتریکی همگی می توانند باعث بروز این ارور شوند.

ارور DE ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور DE نشان دهنده خرابی درب و اشکال در باز و بسته شدن آن است. اشکال در میکروسوئیچ های درب، خرابی قفل، زبانه و لولا و همچنین اشکال در برد الکتریکی از مواردی هستند که در بروز ارور نقش دارند.

ارور HU لباسشویی پاکشوما

یکی از مهم ترین ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما، HU است. این ارور در شرایطی نمایش داده میشود که ولتاژ ورودی به دستگاه بیش از اندازه زیاد باشد.

ارور UE لباسشویی پاکشوما

ارور UE لباسشویی پاکشوما به دلیل اشکال در تراز بودن دستگاه است. با تنظیم پایه ها می توان دستگاه را روی زمین کاملا تراز کرد. علاوه براین، بررسی کنید که لباس ها داخل دیگ در یک بخش گره نخورده و انباشته نشده باشند.

ارور SE

این ارور فنی بوده و نشان دهنده اشکال در تاخور موتور است. در صورت مشاهده ارور دستگاه را خاموش کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید تا عیب یابی و تعمیر را انجام دهد.

ارور AE لباسشویی پاکشوما

این ارور به دلیل نشت آب از زیر لباسشویی یا شلنگ های ورودی و تخلیه رخ می دهد. ابتدا شلنگ ها را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

ارور TCL

ارور TCL باعث اختلال در عملکرد دستگاه نمی شود، اما نوعی علامت هشدار برای جرم گیری است. اگر لباسشویی رسوب زیادی گرفته باشد این ارور نمایش داده می شود.

ارور HE ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور HE نشان دهنده تنظیم نبودن دمای آب داخل دستگاه به دلیل خرابی المنت و هیتر است. با تعمیر و تعویض این قطعات می توان ارور را رفع کرد.

ارور DHE لباسشویی پاکشوما

با مشاهده ارور DHE متوجه خواهید شد که خشک کن دستگاه درست کار نمی کند. برای رفع این ارور باید ترمیستور عیب یابی و تعویض شود.

رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما در محل

بسیاری از کدهای خطا و ارورهای لباسشویی پاکشوما قدیمی و جدید نیاز به بررسی تخصصی دارند. به همین دلیل بهتر است در صورت نداشتن تخصص به محض مشاهده این ارورها با مراکز تعمیر لباسشویی از قبیل ری تعمیر تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در تمام محله های جنوب تهران این خدمات را با قطعات اصلی در محل انجام داده و برای آنها تضمین ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

برای تمام مناطق جنوب تهران